.

.

lördag 13 juli 2013

Betong

Har fått pysseldille igen, men det är ju bara såå himla kul! Så glad att man tagit tag i det än en gång.
Fick hem den nya gips/betong-formen just innan helgen, så gjorde en "provgjutning"
som hastigast, och blev väldans förvånad hur bra resultatet blev!!

 Ganska liten och nätt, ca 22 cm hög...
 Är ju väldigt förtjust  i Madonnor och har några sedan tidigare då jag hade min butik, men
ingen som jag gjort alldeles själv, vilket känns lite extra kul! Finns ju många olika modeller, 
men fastnade extra för denna som håller i en liten baby...jättevacker...

 Själva formen ser inte mycket ut för världen, så man blir otroligt  förvånad hur detaljrik den är
när den är klar.

 Slängde på vit färg och gjorde den lite nött. Hade dock inte rätt sorts färg, så 
resultatet kunde väl ha blivit bättre, men då vet man det tills nästa gång.



Nu ska det bara införskaffas mer betong i veckan, och så väntar jag på ännu en form.
Får visa den i ett annat inlägg. Kommer passa bra till hösten iaf...

Ha en fortsatt mysig lördag! 
Kram/ Catarina

1 kommentar:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken fin madonna! Du kan verkligen vara stolt som gjort den själv. Härligt att magen växer och att det är en livlig liten varelse. Idag ska jag träffa och pussa på en liten myskille;-)

Hoppas att ni får varmt och skönt väder snart. Ha en skön söndag!
Kram,
Regina