.

.

måndag 12 augusti 2013

Full rulle!

Tänkte skriva och önska er alla en fin start på nya veckan! 
Här är det som full rulle nu...i alla fall i mitt huvud! 
Mycket man vill ha gjort...helst igår....

Önskar man hade oändligt med kraft och inga krämpor så man fick gjort iaf hälften 
av det man vill åtminstone. Tur jag har världens underbaraste mamma som ska komma 
hit i veckan och hjälpa mig putsa massa fönster och lite annat sånt där som inte blir prioriterat 
så högt nu, men ändå är viktigt och känns otroligt skönt att ha gjort innan bebben anländer. 

Spjälsängen och skötbordet är  dock ihopmonterat, så nu är det ju egentligen "bara"
att flytta ur kontoret klart och tapetsera det kommande barnrummet så är det som färdigt.
Tur det är ett litet och på så vis lättmöblerat rum ;)
Tapeterna gick (kors i taket(!)) fort att välja...va som inge snack om saken (har fått fria händer även där). Att ta ett beslut snabbt hör dock inte riktigt till
 vanligheterna i min värld...vela hit och dit och beslutsångest är som mitt mellan och-
efternamn ;)



På onsdag väntar även ett nytt barnmorskebesök, och man hoppas ju såklart att alla värden ska se bra ut fortfarande. Kommer inte så vidare bra överens med Niferex dock, mår inte alls bra av de järntabletterna, så ska höra om det finns nåt annat man kan ta. 
Är nu i v 34 och det håll på kännas i kroppen att allt blir tyngre och tyngre.
Bara en sån sak som att sno sig i sängen håller på va lite av en konst  ;)

Kram/ Catarina

2 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Så spännande med bebisrum! Förstår att det börjar bli jobbigt nu och väntan väntan...
Fint i ert sovrum, kram Suss

Browneyedgirl sa...

Spännande och mysigt att fixa bebisrum <3 Nu sparar jag din fina blogg, vill inte tappa bort dig igen. Se till att vila mycket nu och lyssna på kroppen. Kram och ha det fint