.

.

onsdag 14 augusti 2013

O n s d a g

Så var det dagen-mitt-i-veckan, och en ganska bra sådan dessutom. Har fått en 
del gjort och känner mig ganska nöjd. 

Blir dessutom alltid mer harmonisk och lugn efter ett besök hos barnmorskan, och 
allt visar sig vara bra! Då kan jag slappna av ett tag....
Trodde knappt mina ögon när jag ställde mig på vågen och den visade exakt 
samma vikt som för 3 veckor sedan(!) Trodde jag inte, för känns som baske mig allt man ens 
tittar på lägger sig runt magen nuförtiden ;) 

Från det ena till det tredje.......

Nu när det går mot höst och mörkare tider får jag alltid lust att piffa och ändra om lite
hemma, behöver inte va nå stora förändringar, men flytta om lite saker hit och dit 
gör ju en hel del ändå. Att bara putsa fönstren och byta gardiner kan ju kännas som att få ett helt 
nytt rum! Tur jag och mamma har samma smak när det kommer till gardiner, så vi brukar byta 
mellan varann, vilket ju är helt perfekt när man blir lite less sina egna och 
och så blir det ju betydligt billigare i längden....


De här ljusstakarna i fattigmanssilver har hängt med ett tag nu, men är fortfarande 
lite småkär i dom. Snart börjar ju tiden då man bränner ljus som man vore besatt! ;)
Tur jag bunkrat upp med 100 st kronljus när jag var på det stora varuhuset sist, 
borde räcka ett litet tag med tanke på att jag hade kvar sen tidigare också...

Avslutar denna onsdagafton med en liten (ska baske mig trotsa fogarna nu) promenad, 
dusch och packa inför morgondagen. Åker till Umeå, och sen vidare till underbara 
Örnsköldsvik tills åt helgen. Ränner på som sjutton nu, men det gäller att passa på ;)

Ska nog klämma in ett par tre avsnitt av The Killing med...jösses, går ju inte sluta 
se när man väl börjat! 

Ha en fortsatt fin vecka alla!
Kram Catarina

1 kommentar:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Smart att bytlåna gardiner av varandra!! Jag hoppas inte du är uppe och klättrar på stegar och hänger ut genom fönster när du tvättar dem...??;-) Du får ha en fin resa!
Kram,
Regina