.

.

söndag 25 november 2012

Tjuvstart.....

Igår kunde jag inte hålla mig längre.......julsakerna har fått komma fram 1 vecka
"för tidigt". 



 Har spanat in dessa söta små granar ett tag nu, så igår slog jag till. Dock ska
dom få stå i köksfönstret med dom vita Nusnäs-ljusstakarna under julen. Så svårt 
att fota i motljus med en icket så bra kamera bara.
Sen blev det lite sy-pyssel. Kom på att kappmetervaran jag köpte till T ifjol skulle kunna
piffas till och förlängas lite med spets (fattar inte varför de flesta kappmetervarorna oftast tillverkas i den pluttiga höjden av 45 cm !?). Utan symaskin som man är så blev det att sitta och handsy ca 4 meter....puuh!
Tur man inte är besvärsrädd och kan ta fram tjurskallen när det kommer till vissa saker ;)
Slutresultatet blev riktigt sött och karl´n i huset blev också jättenöjd och då känns det ju genast
extra kul när man ändå lagt ner lite möda så att säga :)

Kan summera helgen i övrigt som jättemysig med film, oxfiléplankstek, massor med tända ljus, pyntning...(hm...säger man så??)     

Har haft en lugn och skön helg helt enklelt :)

Önskar er en fortsatt fin söndag och start på den nya veckan!
Kraam/ Catarina


4 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Fin gran! Får nog skaffa mig några imon, jag har börjat så smått med pyntningen.
Kram Suss

Vit dröm sa...

Mysigt att börja pynta, är lite sugen jag med :)
Bra jobbat med kappan, vilket slit!
Ha en skön kväll!
Kram Anna

Browneyedgirl sa...

Mysigt =) Nu är det okej att pynta tycker jag. Måste få njuta av julen med. Kramen

anettan sa...

Det var en söt liten gran. Jag är också grymt sugen på att börja men jag väntar nån dag till.....ha en fin kväll // Anette