.

.

onsdag 8 maj 2013

Lilla Hjärtat ♥

Igår var dagen jag så länge sett fram emot, med både mycke pirr och en smula oro......
...nämligen mitt första ultraljud! 

Har velat vänta med att gå ut med det in i det längsta, men bor man på ett sånt här litet samhälle
kan det vara lite svårt....
men nu har det ändå gått så pass lång tid att man kan börja slappna av litegrann, och dessutom håller det på att vara liiite knivigt att dölja för omgivningen ;)

Som ni kan förstå så har det varit en stor bidragande orsak till bloggtorkan som varit 
den senaste tiden. Har varken funnits ork eller lust till att blogga överhuvudtaget. Hade ju dessutom kört Lchf ett tag och trivdes kanon med det, men efter jul var det bara att 
tänka om. Har haft otroligt jobbiga första 3 månader då jag kräkts vad jag än ätit....förutom 
bröd då(!!) Så man kan väl säga att jag levt på en kolhydratskost bestående av mackor 
frukost, lunch och middag under ett bra tag ;) Har knappt klarat av lukten eller synen av "riktig" mat så därför det inte har lagts ut några recept heller ;) 

Tröttheten har varit enorm, och humöret har väl inte heller varit på topp alla dagar.
Jösses vad hormoner kan ställa till med!!....har varit känslig så inni bomben! från ganska harmonisk till tårar på 
3 sekunder!! utan överdrift! Förstår att man inte varit såå rolig att leva med alla dagar kanske ;)
Men skönt att man vet vad det beror på och att det är fullkomligt normalt.
Känns bara som man inte känner igen sig själv ibland, och bara det har i sig själv varit 
lite läskigt....

Har känt av denna graviditet varje dag...både på gott
och ont kanske, men ska absolut inte klaga. Nu efter igår känner jag en enorm lättnad när man 
fått se lilla skorven i magen som sprattlar och läkaren sa att allt såg 
fint ut. Blev som mer verklig på nåt vis....

Jaa...det är  verkligen superspännande och jag kan knappt vänta tills jag får se vem som 
döljer sig därinne! :) Men först ska en heeel sommar passera innan man får 
svaret på det... 

Och ja....sommarn kan faktiskt få gå fooort  för min del detta år  ;)




Ha en fortsatt fin onsdag alla!
Kram/ Catarina

1 kommentar:

Anonym sa...

Mysigt!