.

.

torsdag 2 maj 2013

2 maj!

Så har valborg passerat och vi är inne i härliga maj! Jag tycker det känns lite
allmänt förvirrande med en röd dag såhär mitt i veckan, har inte alls torsdag idag utan 
måndag konstigt nog, men snart ska man ju få njuta av lite helg igen först :)

Kan väl inte direkt påstå att man blir överlycklig när man kikar ut genom fönstret idag....
snö, snö och åter snö som virvlar runt i luften...nu vill man ju ha massor med vårsol och att det sista 
vita eländet på backen ska tina bort! 
Nåväl, vädret kan man inte rå sig på, utan man får väl försöka göra det bästa av saken
och då passar ju en innedag för städning och tvättning ypperligt! :)



Ifjol fick min mamma äran att ta sig an mina Mårbackor för vinterförvaring i deras källare.
Dom såg riktigt bedrövlig ut tidigare i år när vi plockade upp dem, men har tagit sig otroligt 
bra! Fick massor med sticklingar som också vuxit sig stora och fina, så jag tror att 
min kära mor ska få ta sig an alla mina pelargoner hädanefter ;) 
Från att ha varit långa och pliriga, har dem nu blivit sådär runda och knubbiga..precis 
som jag vill att dom ska vara! :)

Ha en fortsatt fin torsdag!
Kram/ Catarina

Inga kommentarer: