.

.

tisdag 4 juni 2013

Spread your wings....

Åååhh så kul!! Mina betong/gips formar kom innan helgen så nu har det 
gjutits för fulla muggar. Har alltid gillat pyssla sedan liten, och många gipsfigurer 
har det blivit under åren ;) Hittade en jättefin sida på internet, så nu har 
jag tagit tag i skapandet igen! 

Formar kan visserligen kosta en liten slant, men man kan ju gjuta huuur många 
gånger som helst i dom, så då blir det ju inte så farligt egentligen...

 Målade ett par vingar idag på prov, blev ändå helt ok med tanke
på att det inte är rätt färg jag använt, ska kila in på färgaffärn 
och se vad som finns.


Finns ju hur mycket fina gjutformar som helst, fastnade dock extra för dessa
så dom fick bli de första inköpet! :)




Även beställt lite fina textstämplar och servetter för att göra decoupage på tavlorna. Finns
ju hur mycket som helst på den fronten med, så det blir till att experimentera lite :)



Igår var vi på besök hos barnmorskan, och fick höra ♥ hjärtljuden  för första gången. Blödig 
(ännu mer nu) som jag är så var det omöjligt att hålla tårarna borta....

Nu känns det ännu  mer "verkligt" att man har en liten bebis i magen, och jag börjar längta ännu  mer tills hösten nu, fast jag vet alla vill njuta av en lååång varm sommar först ;)


Nu ska morgonsysslorna göras klart, sen blir det jobb på småskolan denna tisdag!
Ha en fin dag alla!
Kram Catarina

Inga kommentarer: