.

.

onsdag 18 april 2012

Pastellig Vintage

 Har ju i tidigare inlägg berättat om min kärlek till pastellfärger just nu, och måste bara visa 
några godingar här nedan....


Gammalt slitet slagbord med ljusrosa pinnstolar ....oooh så läckert! Skulle vilja (våga) ha så
här i mitt kök :) Fast hade lika gärna haft stolarna i ljusturkost eller ljusgrönt.....tycker det
är såå fint att bryta av med dom färgerna :)

Kommer från Butik Lanthandeln

Som denna gamla ljuvliga spegeldörr..... alltså vet egentligen vad jag skulle ha den till??, bara stå
och se tjusig ut I guess ;)

Denna skönhet kommer från Lundagård

Och så sist denna coola turkosa grislampa! 

Den kostar 799:- och kommer från Gotlandsliv


Ska ta mig an och måla lite möbler, nån stol, pall och/eller liten byrå nu i nån annan 
färg än vitt!! Har fått massor av inspiration på massa olika bloggar, nu gäller det bara 
att hitta rätt nyans :)


(Här snöar det för fullt idag...usch och fy och blää!)



Önskar er en härlig onsdag!


 

3 kommentarer:

Vit dröm sa...

Ja vad snyggt!! Våga måla pastell, å ångrar du dig kan du ju alltid måla det vitt!
Kram Anna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det var verkligen fint med det slitna bordet och de fräscht målade stolarna. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig dem i turkost också, det skulle bli lika fint.

Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram,
Regina

Hemma på Sjuan sa...

Jaa det gäller ju bara att våga man är alldeles för vit :)
Usch snö, det har de lovat att vi ska få till helgen oxå...
Kram