.

.

måndag 6 februari 2012

Målning och fynd.

Evigheter sedan jag var inne på Tradera så kikade in tvärt och la ett bud på 3 st kuddfodral från House Doctor, och hips vips blev dom mina för 100:-, kändes som ett litet kap :) Tror jag ska ha 
dom i soffan i nya lyan....eller i sängen, får se! Möblerar hit och dit och funderar vilka gardiner, lampor etc jag ska ha i kök respektive sovrum, för nu har man ju inte en 3:a längre, så det blir ju tyvärr att man måste prioritera bort lite saker och möbler, men känns lite som ett I-landsproblem just nu....är såå lycklig att få ett eget litet krypin att pyssla i så det kryper nästan i kroppen! ;)

(Måste kolla upp kameran för helt plötsligt så blir bilderna jättesuddiga
när jag laddar upp dem på bloggen! Lite irriterande med tanke på
att det har funkar felfritt förr! )

För att få ha användning av möbler som jag helst inte vill prioritera bort
kom jag på idén att använda månborden som köksbord, känns lite smidigare med ett runt
bord men inte säkert det ryms ens. Har ävem målat en kökssoffa jag köpte på loppis i sommar
så nu håller jag alla tummar och tår att mina planer går i stöpet och att det får plats i lillköket.


Syns kanske inte så tydligt på bilden men dem är grå/grön och tyckte väl inte egentligen inte det var nåt fel på dem innan, men ooj så fina dom ble vita! Ska lägga in efterbild sen så borde man se vilken skillnand det blev :)

Är även på jakt efter en vit Ektorp-soffa, kikar på Blocket efter en begagnad då det inte känns så viktigt att ha en splitterny, men tills vidare funderar jag på att köpa ett sofföverdrag från Ellos/Jotex för att piffa till en gammal 3-sitssoffa, nån som har haft en sån och vet om dom är ok? Tycker det
står lite luddigt om måtten och så...


Ska göra kväll nu....imorrn blir det nya äventyr, och eventuellt lite mer målning ;)

Ha en fortsatt fin start på veckan!

2 kommentarer:

Vit dröm sa...

wow vilket fynd med kuddfordralen!! Kul med en ny lya, hoppas att du kommer trivas där:) Ha en fin dag!
Kram Anna

anise sa...

Men vilket fynd du gjort..och stort Grattis till ditt nya boende..kul att fixa och trixa till det,fast det kan vara lite svårt att prioritera bort en del .. hoppas du kommer att trivas där i din lilla "pensionärsstuga"
Kram på dej
Anita