.

.

tisdag 13 mars 2012

Tisdag

Blåser nåt otroligt idag med!! Den dagliga promenaden känns lite gruvsam och jag
har skjutit upp den tillräckligt nu känner jag!  Bara ta tjuren vid hornen.......


Försöker äta GI rätt strikt nu....fast ibland blir det ju såklart nåt
fusk, man måste ju få leva. Men kolhydrater tar jag bort så gott 
det går och det är  ju så sjukt härlig känsla när man känner att kläderna 
känns lite rymligare och vågen visar en hel del kilon mindre!! Skiter 
egentligen vad vågen visar för siffror, huvudsaken jag trivs och känner mig bekvämare...that´s it!!
Ska prova detta recept ikväll....formligen älskar ädelost så kan ju inte bli dåligt
tycker man ju! :)


Kyckling med ädelost och valnötter  (4 Port)

600 g kycklinglårfilé
1 msk smör
Salt och peppar
1 purjolök
1 burk creme fraiche
1 msk kycklingfond
1 dl vatten
2 dl grädde
150 g grönmögelost
1 dl valnötter

Citronmarinerad broccoli:
2 broccolihuvuden
1 citron
1 msk olivolja
Salt och svartpeppar


1. Bryn kycklinlårfiléerna i en panna med smör. Krydda med salt och peppar. Strimla purjolöken
och stek den tillsammans med kycklingen. Tillsätt creme fraiche, kycklingfond, vatten och 
grädde. Låt såsen koka på svag värme i ca 8 minuter.
2. Smula grönmögelosten över såsen precis före servering. Bryt broccolin i buketter och 
skölj den. Pressa över saften från citronen över broccolin och blanda med olivolja. Smaka 
av med salt och peppar. Fördela kycklingen och såsen på tallrikar och servera 
med broccoli.


Om jag hittar fiberhusk på affären så ska jag även prova göra en 
egen pasta som knappt innehåller några kolisar alls :)
Blir spännande, återkommer med resultat sen.


Nä, ut i blåsten nu och göra pinan kort , solen skiner ju iaf:)

Ha en fortsatt fin tisdag!

Inga kommentarer: